سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی بهترین بازی های ایکس باکس وان

شاید در حال حاضر کنسول‌های نسل جدید یعنی ایکس باکس سری ایکس و اس قابلیت ارائه تجربه بهتری از بازی‌های ویدیویی باشند، اما باید بدانید که کنسول نسل قبل نیز می‌تواند هنوز هم مخاطبان‌اش را سرگرم کند. ما در این مقاله قصد داریم بهترین بازی های ایکس باکس وان 2022 را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با تکنولایف همراه باشید. به دنبال بهترین بازی‌های ایکس باکس وان می‌گردید؟ خبر خوب این است که علی‌رغم عرضه کنسول‌های نسل جدید، مایکروسافت (Microsoft) همچنان قرار است به شکلی پر قدرت از کنسول نسل پیشین خود پشتیبانی کند. در واقع مایکروسافت تمرکز زیادی روی قابلیت Backward و Forward Compatibility کرده است تا بتواند تجربه بازی‌هایی متنوع را برای کاربران‌اش به ارمغان آورد. هر بازی که در حد لقب بهترین بازی ایکس باکس وان باشد را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین بازی های ایکس باکس وان و ایکس باکس وان اس

1. Assassin’s Creed Valhalla بهترین بازی های xbox one

 
  • تاریخ عرضه: 10 نوامبر 2020 (20 آبان 1399)

سری بازی Assassin’s Creed کم کم از یک بازی اکشن ماجراجویی به یک بازی نقش آفرینی جهان باز تبدیل شد و Assassin’s Creed Valhalla نیز بهترین مثالی است که می‌توانیم از سبک فعلی این سری بزنیم. در جهان وایکینگی این بازی شما هرگز بیکار نخواهید شد و زمانی هم که درگیر مبارزه شوید می‌بینید سبک مبارزات این عنوان از تمامی عنوان‌های قبلی این سری سنگین‌تر و خشن‌تر است.

مهمتر از همه اینکه اگر تا پیش از این یکی از عناوین Assassin’s Creed را بازی نکرده باشید هم می‌توانید در جهان این بازی غرق شوید و نیازی نیست حتما از داستان‌های قبلی باخبر باشید.

 2. Firewatch از درخشان ترین بازی های ایکس باکس وان

بهترین بازی ایکس باکس وان اس - Firewatch

  • تاریخ عرضه: 6 فوریه 2016 (17 بهمن 1394)

منصفانه نیست اگر صحبت از بهترین بازی ها برای Xbox One و ایکس باکس وان اس باشد در مورد Firewatch حرفی نزنیم! همه چیز درباره Firewatch درخشان است که از جمله آنها می‌توان به شخصیت‌هایی که بسیار طبیعی نوشته شده‌اند، استفاده از حس شوخ طبعی، غم و اندوهی باور پذیر، خلق درام و البته تنش اشاره کرد.

تمامی مواردی که گفته شد به همراه سبک هنری جسورانه و رنگارنگ و صداگذاری حرفه‌ای گویندگان این اثر، فضای خارق‌العاده را برای این بازی رقم زده‌اند. Firewatch مانند کتابی دوست داشتنی می‌ماند که دوست ندارید آن را زمین بگذارید و حتی پس از اتمام مطالعه، برای مدتی و هرچند وقت یکبار، نگاهی به آن می‌اندازید.

حالت Developer Commentary Mode و این حقیقت که دلتان نمی‌خواهد Firewatch را کنار بگذارید، دلیل بازگشت شما پس از مدتی به این بازی است. بازی Firewatch همواره در لیست بهترین بازی های ایکس باکس وان قرار داشته است و می توان آن را یکی از بهترین بازی های داستان محور در Xbox One و Xbox One S به حساب آورد.

 3. Dead Cells از بازی های ایکس باکس وان در ژانر اکشن

بازی های xbox one s - بازی Dead Cells

  • تاریخ عرضه: 10 می 2017 (20 اردیبهشت 1396)

Dead cells حرکاتی فوق‌العاده خطرناک و پر از هیجان با تاکیدی بر روند زندگی بر اساس آزمون و خطا را برای علاقه‌مندان به بازی های اکشن در می‌آمیزد. در این بازی شما پاداش انعطاف عملکرد خود را دریافت می‌کنید؛ اما، همین پاداش گرفتن‌ها در حقیقت شما را به سمت محدودیت در توانایی‌هایتان سوق می‌دهد؛ تا آنجا که شما را به اوج رسانده و سپس در قله وهم توانا بودن در همه چیز خردتان می‌کند!لایه های بسیاری از استراتژی و فنوندر همه چیز این بازی وجود دارد؛ از جمله در تصمیمات ناگهانی که می‌گیرید و همین مسئله Dead cells را به یکی از بهترین های دنیای بازی های اکشن تبدیل کرده است. به جرات می توان گفت که Dead Cells یک اتحاد پیروزمندانه از غریزه، اندیشه، سرگرمی و شکست است و به همین دلیل یکی از بهترین بازیهای Xbox One S است.

 4. Overwatch یکی از بازی های ایکس باکس وان در ژانر شوتر

بازی های ایکس باکس وان - Overwatch

Overwatch در میان بهترین بازی های ایکس باکس وان اس و ایکس وان قرار گرفته است چون هم برای آن‌هایی که پس از یک روز کاری طولانی به دنبال کمی رهایی فکر هستند مناسب است و هم برای لذت بردن از یک بازی سرشار از استراتژی در هنگام حضور دوستان. این بازی با توجه به گیم پلی بسیار دوست داشتنی که دارد توانسته است برای بسیاری از دوست‌داران بازی های ویدیویی یک تجربه رویایی از رویارویی آدرنالین و تفکر را بسازد که شاید بتوان گفت در دنیای بازی چیز بسیار غریبی است!

این بازی نامزد بهترین بازی Xbox One در سبک شوتر (Shooter) قرار می‌گیرد و ممکن است بیشترین تعداد نقشه‌ها یا بزرگترین نقشه‌ها را نداشته باشد، اما آن چیز که ارائه می‌دهد با هر فصل از بازی رشد کرده و جزئیات بیشتری را به فضای بازی شما اضافه می‌کند. این بازی توانست در سال 2016 بزنده بهترین بازی از نگاه وب‌سایت نقد و بررسی IGN شود که نکته‌ای بسیار مثبت برای آن به حساب می آید.

9. : Sea of Thieves

سازنده و ناشر: ریر (Rare)، مایکروسافت
سبک: اکشن ماجراجویی
سال انتشار: 2018
نمره متاکریتیک: 69

Sea of Thieves دومین بازی این لیست بازی های ایکس باکس وان از استودیو قدیمی Rare محسوب می‌شود. یک عنوان ماجراجویی چندنفره که به بازیکنان اجازه می‌دهد که به عنوان یک دزد دریایی در دریاهای بزرگ و دنیای خارق‌العاده‌ای دریانوری کنند.

بازی Sea of Thieves را می‌توان به صورت تک نفره یا به همراه گروهی چهار نفره انجام داد و می‌توانید روی مواردی از جمله تجارت، گنج یابی یا غارت دیگران تمرکز کنید.

اگر از جمله طرفداران بازی‌ های چندنفره‌ای هستید که کنسول ایکس باکس وان دارید، Sea of Thieves شاید بهترین تجربه ممکن از کنسول نسل هشتمی مایکروسافت باشد.

بهترین بازی های ایکس باکس وان

8. : Cuphead

سازنده و ناشر: Studio MDHR
سبک: Run and Gun
سال انتشار: 2017
نمره متاکریتیک: 86

استودیو MDHR زمان بسیار زیادی را صرف توسعه بازی Cuphead کرده بود و همین امر باعث شد تا انتظارات از این بازی بسیار زیاد باشد. با این حال، سال 2017 بازی سرانجام منتشر شد اما آیا ارزش انتظار را داشت؟ قطعا همینطور است!

جلوه‌های بصری و موسیقی متن بازی همچنان از روی انیمیشه دهه 1930 الهام گرفته شده و سازندگان برای گیم‌پلی آن به بازی‌ های پلتفرمر دهه 80 توجه داشته‌اند.

در این بازی که به صورت تک‌نفره یا دونفره انجام می‌شود، بازیکنان نقش کاپ‌هد یا برادرش را خواهند داشت که باید با مبارزه کردن با دشمنان، درنهایت بتوانند بدهی خود را به شیطان پرداخت کنند! طراحی بازی شاید کمی کودکانه به نظر برسد، اما با یک عنوان کاملا حرفه‌ای و فوق‌العاده برای ایکس باکس وان مواجه هستیم.

بهترین بازی های ایکس باکس وان

7. : Halo Infinite

سازنده و ناشر: 343 اینداستریز، مایکروسافت
سبک: شوتر اول شخص
سال انتشار: 2021
نمره متاکریتیک: 87

سال 2021 برای طرفداران بازی‌ های شوتر امیدوارانه شروع شد. علاوه بر Halo Infinite بازی‌ های شوتر دیگری مانند Battlefield 2042 و Call of Duty: Vanguard هم در همان سال قرار بود منتشر شوند. در نهایت، بازی‌ های فرنچایز بتلفیلد و COD با شکست بزرگی مواجه شدند اما مایکروسافت با Halo Infinite به خوبی توانست نظر بازیکنان و طرفداران را به خود جلب کند.

  • بررسی بازی Halo Infinite

Halo Infinite همچنین نوعی شروع تازه برای فرنچایز معروف ایکس باکس محسوب می‌شود. 343 Industries در بازی خود تلاش کرده تا یک تجربه چند نفره رایگان را ارائه کند که علاوه بر نوآوری‌های بسیار زیاد، قابل پیشرفت در آینده نیز باشد.

سری بازی‌ های Halo از جمله عناوین تایید شده دنیای بازی‌ های ویدیویی محسوب می‌شود و Halo Infinite دقیقا به همین اصول پایبند بوده و یکی از بهترین بازی های xbox one است.

بهترین بازی های ایکس باکس وان

6. : Forza Horizon 5

سازنده و ناشر: پلی‌گراند گیمز، مایکروسافت
سبک: مسابقه‌ای
سال انتشار: 2021
نمره متاکریتیک: 92

Forza Horizon 5 بدون هیچ شک و تردیدی از جذاب‌ترین بازی‌ های سال 2021 محسوب می‌شود که همچنین یکی از دلایل موفقیت ایکس باکس در سال گذشته نسبت به پلی استیشن بوده است.

  • بررسی بازی Forza Horizon 5
  • چهارمین بازی سال 2021 از نگاه ویجیاتو: Forza Horizon 5

نه فقط به عنوان یکی از بهترین بازی‌ های مسابقه‌ای در ایکس باکس وان، بلکه Forza Horizon 5 می‌تواند یکی از بهترین بازی‌ها تاریخ محسوب شود. دنیای بسیار گسترده‌ای که این بار در دسترس بازیکنان قرار گرفته، مناطقی از مکزیک با سبک‌های مختلف را شامل می‌شود که تمام این موارد باعث شده تا از این بازی xbox به عنوان یکی از بهترین بازی های ایکس باکس وان یاد کنیم.

بهترین بازی های ایکس باکس وان

5. : Gears 5

سازنده و ناشر: کوالیشن، مایکروسافت
سبک: شوتر سوم شخص
سال انتشار: 2019
نمره متاکریتیک: 84

Gears 5 از بزرگ‌ترین و زیبا‌ترین بازی‌ های شوتر سوم شخص مایکروسافت و یکی از بهتری بازی های xbox one است. بازی در کمپین داستانی خود از کاوش در جهان باز با استفاده از وسایل نقلیه استفاده کرده تا به این شکل رضایت‌بخش‌ترین تجربه ممکن را به بازیکنان ارائه کند که موفق به انجام این کار نیز شده است.

کوالیشن با Gears 5 به خوبی توانست بازی شوتر سوم شخص خود را تقریبا از همه نظر نسبت به نسخه‌های قبلی بهبود دهد. مبارزه با دشمنان شبیه به رباتی از جمله Swarm و DeeBees مانند همیشه جذاب ساخته شده، دنیای بازی گسترده‌تر از قبل است و ماموریت‌ها جانبی بیشتری وجود دارند.

معرفی بهترین بازی های ایکس باکس وان – Xbox One

به طور کلی Gears 5 یکی از بهترین بازی‌ های این فرنچایز محسوب می‌شود که در آن همچنین از عناصر ترسناک روان‌شناختی در طول داستان استفاده شده است.